Általános Szerződési Feltételek
Általános
Szerződési Feltételek
I.
SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Tczewska 45
83-250 Skarszewy (Lengyelország)
NIP : PL5922276285
A társaság KRS 0000774071 szám alatt van bejegyezve a lengyel KRAJOWY REJESTR SĄDOWY (KRS) Kereskedelmi és Cégbírósági Nyilvántartásában, amit a GDAŃSK-PÓŁNOC Régiós Bíróság Gdańskban, a KRS 7. adminisztratív részlegének irányítása alatt működtet.
Társasági tőke: 5 000 PLN.
e-mail: ertekesites@skandinavbutorok.hu
II.
ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
1. A
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az SKANDINAV
BUTOROK (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a https://skandinavbutorok.hu/ weboldalon keresztül
nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a
továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és
Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és
szolgáltatásra vonatkozik, amely https://skandinavbutorok.hu/ weboldalon keresztül történik.
2. A
jelen Szabályzat elfogadása önkéntes, de Fiók létrehozásához és / vagy
megrendelés leadásához szükséges.
3. A
Regisztráció menüpont alatt egy valós e-mail cím, név és egy választott jelszó
megadása szükséges. Az adatok megadását követően a Regisztráció létrejön,
amiről a megadott e-mail címre visszaigazoló üzenetet küldünk. Amennyiben az
Ügyfél a Kosár oldalról vásárlási és fizetési szándékkal továbblép, abban az
esetben a Regisztráció egyszerűsített módon, csak egy valós e-mail cím
megadásával is végrehajtható. Az Ügyfél részére a megadott e-mail címre ebben
az esetben visszaigazoló üzenetet küldünk. ami tartalmaz egy jelszó
beállítására szolgáló hivatkozást is. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával
kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat
feltételeit megismerte és elfogadja.
4. Eladó
biztosítja Ügyfeleinek az adatbeviteli hibákból, vagy félrekattintási okokból
bekövetkező hibák kijavításának lehetőségét oly módon, hogy a böngésző „vissza”
gombjának megnyomásával a szövegbevitel korábbi állapotára tér vissza. Ezen
felül a rendelés összesítésekor az Ügyfél áttekintheti és megváltoztathatja a
bevitt adatokat, értékeket.
5. A
Webáruház használata megköveteli, hogy az Ügyfél által használt végberendezések
és IT rendszer megfeleljen a Műszaki Követelményeknek.
6. A
Feltételek módosításai a változásról szóló értesítés benyújtásának napjától
számított 14 napos időszak lejárta után lépnek hatályba. Azon Ügyfelek
esetében, akik szolgáltatási szerződést kötöttek, jogukban áll a Szolgáltatási
Szerződést a Feltételek módosításáról szóló értesítéstől számított 14 napon
belül felmondani. A Feltételek módosítása nem érinti az Ügyfél és az Eladó
által a Feltételek módosítását megelőzően kötött Adásvételi Szerződéseket.
III.
MEGRENDELÉS
1.
Az
árak magyar forintban értendők. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett
feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót
már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
2.
A
Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató
fenntartja azzal. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül
nem befolyásolja.
3.
Az
Eladó arra törekszik, hogy biztosítsa az összes Termék elérhetőségét és az
Adásvételi Szerződés teljesítését. Abban az esetben, ha a teljesítés
lehetetlenné válik, és a jogszabályok által meghatározott egyéb helyzetekben, a
Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései (különös tekintettel annak, a szerződés
teljesítésének lehetetlenülésére vonatkozó 6:179. – 6:182. §§ rendelkezései)
irányadóak.
4.
Az https://skandinavbutorok.hu/ weboldalon keresztül az Ügyfél/Vásárló
elektronikus úton Megrendelést adhat le oly módon, hogy a kiválasztott
Termék(ek)et a Kosárba helyezi, egyúttal megadja a Megrendelés teljesítéséhez
szükséges szállítási és számlázási adatokat, valamint kiválasztja a fizetési és
az átvételi módot. A Termék(ek) Kosárba helyezése nem jelenti a Megrendelés
véglegesítését.
5.
Az
Ügyfél jelen ÁSZF elfogadását követően a Megrendelés gombra kattintva
véglegesítheti a Megrendelést (ajánlat).
6.
A
Megrendelés véglegesítésével az Ügyfél/Vásárló kijelenti, hogy az általa
megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak megfelelnek, és
hozzájárul, hogy azokat az Eladó Megrendelés teljesítése céljából felhasználja,
kezelje, különösen, hogy szükség esetén, az Eladó felvegye a kapcsolatot vele a
megadott elérhetőségek (email vagy telefon) bármelyikén. A Megrendelés
véglegesítésével az Ügyfél vállalja, hogy az általa megjelölt fizetési módon a
Megrendelés ellenértékét kiegyenlíti, ennek elmaradása esetén a Megrendelés
teljesítését az Eladó megtagadhatja.
7.
Az
Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató
késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán
belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza
az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl.
számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés
dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék
árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló
e-mail kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a
Szolgáltatóhoz megérkezett.
8.
E
visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat
elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az
Ügyfél között.
9.
Az
Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb
48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó
visszaigazoló e-mailt.
10. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek
minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az
Elektronikus Kereskedelmi Szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.
11. A megrendelt termék feladásának pillanatáig módosítani
vagy törölni lehet a megrendelést. E célból fel kell venni a kapcsolatot a bolt
Ügyfélszolgálatával e-mailben, telefonon, vagy a weblapon elérhető kapcsolati
formanyomtatványon keresztül.
IV.
SZÁLLÍTÁSI
ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
1.
Az
Eladó vállalja, hogy a megrendelt Terméket – a szerződött, szállítást végző
partnerein keresztül – a Vásárló által a Megrendelés során rögzített
magyarországi szállítási címre eljuttatja.
2.
A
teljesítési idő termékenként eltérhet és darabszám függő lehet, azonban
egyértelmű módon megjelenítésre kerül honlapunkon a megrendelés leadásakor
(többek között közvetlenül a megrendelést véglegesítő gomb alatt).
3.
Az
Eladó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a Megrendelés
leadásának folyamata során, valamint a Weboldal erre szolgáló felületein. Az
Eladó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható
időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és
közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán
tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem
az Eladó, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a
szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek
meghiúsulása, illetve elmaradása esetén. A
szállítási költségeket https://skandinavbutorok.hu/ találja.
(Szállítási költségek és feltételek).
4.
A
Termékek mennyiségi és minőségi átvétele a megrendelt Termékek kézbesítésekor a
futár jelenlétében történik a Vásárló által. Ennek keretében a Vásárló a csomag
kibontásával egyidejűleg a futár jelenlétében köteles meggyőződni a Termék
észlelhető hibáiról, valamint arról, hogy a termék megfelel-e a rendelésben
rögzített és visszaigazolt terméknek, a megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a
Vásárló a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült, esztétikai vagy
egyéb hibával rendelkezik, köteles a Termék, illetve Termékek átvételét
megtagadni, és a Terméket – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével
– a futárral visszaküldeni.
5.
A
Termékek feletti tulajdonjog a Termék átvételekor száll át a Vásárlóra,
amennyiben a Vásárló Termék vételárát hiánytalanul megfizette.
6.
Általános
körülmények között a kifizetés a megrendelés időpontjában történik. A következő
fizetési módokat fogadjuk el:
a) Banki
átutalás
b) PayU
c) PayPal
d) Bankkártyás
vagy hitelkártyás fizetés (PayPal vendégként)
d) A katowicei székhelyű ING Bank Śląski S.A. által kezelt imoje
7.
Szolgáltató
az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően
elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott email címére. Jelen ÁSZF
elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF
elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató
elektronikus számlát állítson ki.
V.
ELÁLLÁS JOG
1. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján a termék
átvételétől számított 14 napon belül lehetősége van a szerződéstől elállni az
alábbiakban rögzítettek szerint.
2. A határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó
a határidő lejárta előtt elküldi a nyilatkozatát az Eladónak.
3.
A fogyasztó
felhasználhatja az elállásra rendszeresített sablont, de ez nem kötelező. https://skandinavbutorok.hu/ .
4. A fogyasztó elállási joga a Termék fogyasztó vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napján kezdődik. A fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja már a megrendelés és
a kiszállítás közötti időszakban is.
5. A távollévők közötti megállapodástól történő elállás
esetén a megállapodást úgy kell tekinteni, hogy az létre sem jött.
6. Az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által
ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket is (azonban ha a fogyasztó kifejezetten a
Webáruházban elérhető legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket).
7. Az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó
által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó
kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot
is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem
terhelheti. Az Eladó mindaddig visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a
fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell
figyelembe venni. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta,
hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
8. A fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de
legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni,
illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére
meghatalmazott személynek átadni kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket
maga fuvarozza vissza.
9. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel. Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az esetlegesen
a működés megállapításához szükséges használatot meghaladó értékcsökkenés
mértékét meghatározza. Fogyasztó joga ettől függetlenül fennáll arra
vonatkozóan, hogy az értékcsökkentés mértéke kapcsán polgári peres eljárást
kezdeményezzen.
10. A fogyasztó a
Termék visszaküldésének csak a közvetlen költségét viseli.
11. A távollévők közötti szerződéstől való elállási jog az
alábbi megállapodásokkal kapcsolatban nem illeti meg a fogyasztót: (1)
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; (2)
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra meghatározott határidő alatt
is lehetséges ingadozásától függ; (3) olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak; (4) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
(5) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; (6)
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; (7) olyan alkoholtartalmú ital
tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható
módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor; (8) olyan
vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok
elvégzése céljából (ebben az esetben az elállási jog a fogyasztó által
kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás
elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy
Termékekre kiterjed); (9) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; (10) hírlap, folyóirat
és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével; (11)
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében; (12) lakáscélú szolgáltatás
kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki; (13) a nem
tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát.
11. A fogyasztóra vonatkozó rendelkezéseket a jelen bekezdésben meghatározott módon alkalmazzuk az ettől a naptól kötött szerződésekre is, beleértve azokat az ügyfeleket, akik magánszemélyként közvetlenül olyan gazdasági tevékenységhez kapcsolódó szerződést kötnek, amelynek tartalma szerint ezek a szerződések nem rendelkeznek szakmai jelleggel.
VI.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
/ JÓTÁLLÁS
1. Ha az értékesített Termékkel összefüggésben hibás
teljesítés történik, az Eladó az Ügyféllel szemben a Polgári Törvénykönyv
rendelkezései, különösen a 6:159-6:167. §§ (kellékszavatosság) és a
6:175-6:176. §§ (jogszavatosság) szerint felel.
2. Az Eladó a szavatosság alapján felelősséggel tartozik, ha
a Terméknek az Ügyfél részére történő kézbesítésétől számított két éven belül
kellékhibája keletkezik. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés
időpontjától számított egy év alatt, fogyasztóval kötött szerződés esetén 2 év
alatt évül el. A gyártót termékszavatosság az adott termék általa történő
forgalomba hozatalától számított 2 évig terheli. E határidő eltelte
jogvesztéssel jár.
3. Az Eladó a Terméket köteles hibától mentesen átadni az
Ügyfélnek.
4. Az Ügyfél minőségi kifogását írásban, a következő
postacímre:
TREND HOME Sp. z o.o.
Tczewska 45
83-250 Skarszewy (Lengyelország)
5. Ha a kifogás a Termékre vonatkozik, a Terméket is
tanácsos mellékelni a kifogáshoz, hogy az Eladó megvizsgálhassa azt.
6.
Ha
az eladott Termék hibás, az Ügyfél –a Polgári Törvénykönyv vonatkozó
rendelkezéseiben meghatározott fenntartásokkal és elvekkel összhangban –
jogosult:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelni, kivéve, ha a
választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az
eladónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva -
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
kellékszavatossági jog teljesítésével az ügyfélnek okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
igényelheti, a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással
kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha az eladó a kijavítást vagy a
kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a vonatkozó jogszabályokban
rögzített feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha az ügyfélnek a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba
miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog
tulajdonságaira és az ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel -
megfelelő határidőn belül, az ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni.
7.
A
reklamációt először jelezni kell a bolt ügyfélszolgálatának az https://skandinavbutorok.hu/ elérhető formanyomtatvány segítségével.
8.
Az
Ügyfélnek a kifogásban javasolt feltüntetnie az alábbi információkat: (1) a
panasz tárgyát érintő információk és körülmények, különösen a hiba
előfordulásának jellege és időpontja; (2) határozott kérelem arra, hogy az
Eladó gondoskodjon arról, hogy a Termék megfeleljen az Adásvételi Szerződésnek,
az Ügyfél Árcsökkentést kér, vagy el kíván állni az Adásvételi Szerződéstől; és
(3) az Ügyfél kapcsolattartási adatai - ez megkönnyíti és felgyorsítja a
kifogás kezelését az Eladó részéről. Az előző mondatban megadott szempontok
mindössze ajánlások, és elmaradásuk nem érinti a kifogás elintézését.
9.
Az
Eladó az Ügyfél kifogását azonnal, de legkésőbb a beérkezés napjától számított
5 munkanapon belül köteles kezelni. Amennyiben az Ügyfél kicserélést vagy a
hiba kijavítását kérte, vagy Árcsökkentést kért és megjelölte azt az összeget,
amelyre az árat csökkenteni szeretné, és az Eladó 5 munkanapon belül nem
foglalt állást a kifogással kapcsolatban, a kifogás indokoltnak tekintendő.
10. A kifogás rendezése elsődlegesen elektronikus úton
történik.
11. Eladónak termékek esetében, melyeknek vételára
meghaladja a 10.000 forintot, Eladó köteles a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alapján jótállást biztosítani a termékre a Fogyasztónak minősülő
Vásárlónak. A jótállás időtartama 1-3 évig terjed a termék árától
függőeni:
- 100.000 Ft vételárig: 1 éves jótállási idő
- 100.001-250.000 Ft vételár között 2 éves jótállási idő
- 250.000 Ft vételár felett 3 éves jótállási idő
12. Ha a fogyasztó a kötelező jótállás hatálya alá tartozó fogyasztási cikk
meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három
munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat a Polgári
Törvénykönyv aránytalan többletköltségéről szóló rendelkezésére, hanem köteles
a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kötelező jótállás hatálya alá
tartozó termékek esetében a jótállás a vásárlás (webshopban vásárolt termék
esetében a termék átadása, átvétele) vagy a beüzemelés napjával kezdődnek. A
fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a
fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
13. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal
történő javítása során az Eladó megállapítja, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a
fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános
forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán –
feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
14. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal
történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi
V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a
vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket
a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, az Eladó köteles
a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános
forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán –
feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
15. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Eladó részére való
közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában – az Eladó köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos
határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a
fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton
– az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy
nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen
elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
16. A fogyasztóra vonatkozó rendelkezéseket a jelen bekezdésben meghatározott módon alkalmazzuk az ettől a naptól kötött szerződésekre is, beleértve azokat az ügyfeleket, akik magánszemélyként közvetlenül olyan gazdasági tevékenységhez kapcsolódó szerződést kötnek, amelynek tartalma szerint ezek a szerződések nem rendelkeznek szakmai jelleggel.
VII.
JOGÉRVÉNYESÍTÉSI
LEHETŐSÉGEK
1.
A
panaszok felülvizsgálata és a kártérítési követelések érvényesítése bíróságon
kívüli módjainak alkalmazása önkéntes alapon történik. Az Üzemeltető
nyilatkozatát a fogyasztói vitás kérdések megoldásának ügyében folytatott
eljárásban való részvétel elfogadására vagy elutasítására vonatkozóan az
Üzemeltető papíron vagy más tartós adathordozón teszi meg, amennyiben a
Fogyasztó által benyújtott minőségi kifogás következtében a vitás kérdés nem
oldódott meg.
2.
Fogyasztónak
minősülő Felhasználó – ha önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén
kívül eső célok érdekében jár el a Weboldal szolgáltatásainak igénybevétele
során – a területi gazdasági kamarák mellett működő független, a fogyasztó
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy kérelme szerinti
békéltető testülethez fordulhat, melyek hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a
Társaság közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi
szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti
szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban:
fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése, és e célból egyezség
létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben
döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében.
3.
A
fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a
2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv)
szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet
(a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online
vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online
adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén
mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára, az alábbi platformon: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase.
4.
Amennyiben
Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a
http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetők el.
5.
A
termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok
alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos
fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél
eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes
békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint
illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető
Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön
törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-,
kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz,
vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
Fax: +36 1 488 2186
6.
Ügyfél
jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.
törvény rendelkezései szerint.
VIII.
SZEMÉLYES
ADATVÉDELEM
1.
Az
Ügyfél személyes adatainak az Eladó az adatkezelője.
2.
A
személyes adatok nyilvánosságra hozatala önkéntes, de a Számla létrehozásához,
a meghatározott elektronikus szolgáltatások igénybevételéhez, Adásvételi
Szerződés megkötéséhez nélkülözhetetlen.
3.
Az
Eladó megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz a kezelt
személyes adatok védelmére.
4.
Minderről
részletes információk találhatók a Webáruházban elérhető „Adatvedelem”.
IX.
EGYÉB
RENDELKEZÉSEK
1. A
Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja
vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon
keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi
tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve
többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének
elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat,
ötletet, megvalósítást).
2. A
Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban
azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért,
teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
3. Az
Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja,
hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és
nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy
bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget
megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
4. Az
Eladó által kötött szerződések magyar nyelven köttetnek.
5. Az
e Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok
rendelkezései az irányadóak.
04.07.2023
Lemondó űrlap
Vevő [ide írja be
a nevét, címét és, ha lehetséges, adószámát, e-mail címét]:
Alulírott
kijelentem/ Alulírottak kijelentjük[*], hogy lemondom/ lemondjuk [*] a
következő termék
vásárlását és a
következő szolgáltatást,
Megrendelt [*]/
kézbesített [*],
Vevő neve
Vevő címe
Vevő aláírása
(papíron beadott lemondási űrlap esetében),
Dátum
[*] A nem kívánt
rész kihúzandó